Łącznie 11 skrzyżowań na głównych drogach Płocka idzie tego lata do przebudowy. Wiele z nich mogło być zmodernizowanych w większym zakresie, ale Miejski Zarząd Dróg zaznacza: będzie to tylko korekta za kilka mln zł. Tam gdzie koszty z powodu - np. konieczności przełożenia światłowodów sięgają setek tys. zł - drogowcy unikali przebudowy. Ale i tak miasto zmieni się nie do poznania. Najpierw czekają nas korki z powodu prac. Za to potem - komfortowa jazda!
REKLAMA
1 z 9
Drogowa rewolucja - wstęp
Najbardziej liczę na usprawnienie ruchu na skrzyżowaniu ul. Wyszogrodzkiej z al. Armii Krajowej i Jana Pawła II - mówi dyrektor MZD Piotr Gryszpanowicz
2 z 9
Przebudowa skrzyżowania al. Kobylińskiego z ul. Łukasiewicza
Skrzyżowanie al. Kobylińskiego z ul. Łukasiewicza Korekta ma ułatwić jazdę głównie płocczanom, którzy kierują się do Orlenu i wracają z pracy w kombinacie. Dla jadących do PKN-u aleją Kobylińskiego zmienia się prawoskręt. Pas do skrętu w ul. Łukasiewicza zostanie wydłużony. Zmieni się też ul. Łukasiewicza. Wjeżdżający w nią (w kierunku Orlenu) będą mieli do dyspozycji zwężoną jezdnię. Dzięki temu dla wyjeżdżających powstaną cztery pasy: do skrętu w prawo, jazdy na wprost i dwa do skrętu w lewo. Dziś funkcjonują tu tylko trzy pasy dla wyjeżdżających, środkowy łączy kierunek do jazdy prosto i skrętu w lewo. Trzecia zmiana dotyczy trzech pasów ruchu w al. Kobylińskiego dla samochodów, które minęły cmentarze i dojechały do ul. Łukasiewicza. Dziś także są tu trzy pasy, ale nie mają pełnych wymiarów, jest ciasno i wielu kierowców nie zachowuje się w tym miejscu pewnie. Zmiana będzie polegała na "ucięciu" fragmentu wyspy rozdzielającej jezdnie al. Kobylińskiego i poszerzeniu pasów do pełnych rozmiarów. Bolączką pozostanie jeden pas do jazdy na wprost al. Kobylińskiego w kierunku Winiar. Ale zaraz za skrzyżowaniem z ul. Łukasiewicza aleja zamienia się w dwupasmową drogę, jej poszerzenie do czterech pasów jest teoretycznie możliwe, ale niesie ze sobą konieczność przebudowy infrastruktury, a więc także konieczność poniesienia olbrzymich kosztów.
3 z 9
Przebudowa skrzyżowania al. Kobylińskiego z ul. Bielską i al. Jachowicza
Skrzyżowanie al. Kobylińskiego z ul. Bielską i al. Jachowicza Dużo się zmieni obok budynku po dawnym hotelu Petropol. Także i tu pojawią się lewoskręty w ul. Bielską zarówno z al. Jachowicza, jak i z al. Kobylińskiego. Zmieni się też ul. Bielska. Dla kierowców, którzy dojadą do tego skrzyżowania ze Starego Miasta, będą czekały przed krzyżówką trzy pasy. Jeden do skrętu w lewo i kolejny do jazdy na wprost. Przybędzie prawoskręt, który będzie zaczynał się w miejscu zatoczki autobusowej na wysokości Petropolu. Z drugiej strony skrzyżowania też nastąpią zmiany. Przesunięta zostanie wysepka rozdzielająca pasy ruchu. Kierowcy opuszczający aleje będą wjeżdżać na jeden, węższy niż obecnie pas ruchu. Kierowcy, którzy będą z Bielskiej wyjeżdżać na aleję, będą mieli do dyspozycji aż cztery pasy ruchu (teraz są trzy). Prawoskręt, pas do jazdy na wprost i dwa pasy do skrętu w lewo, w al. Jachowicza. Te cztery pasy ruchu będą zaczynać się już na wysokości budynku nadleśnictwa.
4 z 9
Przebudowa skrzyżowania al. Jachowicza z ul. Obrońców Westerplatte i Nowym Rynkiem
Skrzyżowanie al. Jachowicza z ul. Obrońców Westerplatte i Nowym Rynkiem Pojawią się tu dwa lewoskręty: jeden dla skręcających z al. Jachowicza w ul. Obrońców Westerplatte, drugi dla jadących - z przeciwnej strony - na Nowy Rynek. Ten ostatni może okazać się najbardziej efektywny, bo dziś przed hotelem Płock cztery auta skręcające w kierunku placu i Tumskiej całkowicie blokują przejazd na wprost lewym pasem. Ale też będzie bardzo kosztownym przedsięwzięciem, bo jego budowa oznacza konieczność przełożenia węzła telekomunikacyjnego. Poszerzona zostanie ul. Obrońców Westerplatte, będą na niej dwa pasy dla aut wyjeżdżających na aleję. Nie będzie poszerzany zaś wyjazd z Nowego Rynku, ale drogowcy wykorzystają szerokość ulicy i wyrysują tu trzy zamiast dwóch pasów, jak to jest obecnie. Opuszczający plac będą mieli wydzielony lewoskręt.
5 z 9
Przebudowa skrzyżowania al. Jachowicza z ul. 11 Listopada
Skrzyżowanie al. Jachowicza z ul. 11 Listopada Drogowcy zbudują w tym miejscu dwa lewoskręty. Jeden dla kierowców, którzy nadjadą od Politechniki, drugi dla przeciwległego kierunku. Nowością będzie również to, że od skrzyżowania al. Jachowicza z ul. 1 Maja aleja w kierunku Międzytorza i Podolszyc będzie drogą trzypasmową.
6 z 9
Przebudowa skrzyżowania al. Jachowicza z al. Kilińskiego i ul. Dworcową.
Skrzyżowanie al. Jachowicza z al. Kilińskiego i ul. Dworcową Przede wszystkim warto zwrócić uwagę, że w kierunku Międzytorza i Podolszyc prowadzić będą po zmaianch trzy pasy ruchu. Dołącza do prawoskręt w al. Kilińskiego. Na al. Jachowicza (pod gmachem Politechniki) wydłużony zostanie też lewoskręt w al. Kilińskiego, po przebudowie będzie sięgał prawie ul. Otolińskiej. I jeszcze jedna zmiana: wyjeżdżający z al. Kilińskiego i skręcający w lewo w al. Jachowicza też będą mieli dwa pasy do dyspozycji.
7 z 9
Przebudowa skrzyżowania al. Piłsudskiego i ul. Otolińskiej
Skrzyżowanie al. Jachowicza z ul. Otolińską Po przebudowie pozostają trzy pasy ruchu w kierunku Podolszyc i lewoskręt z al. Jachowicza w ul. Otolińską. Na końcu tej ostatniej ulicy drogowcy wybudują dwa lewoskręty wprowadzające ruch w al. Piłsudskiego (dziś jest tylko jeden).
8 z 9
Przebudowa skrzyżowania ul. Wyszogrodzkiej z al. Jana Pawła II i al. Armii Krajowej (obok Mazovii)
Skrzyżowanie ul. Wyszogrodzkiej z al. Jana Pawła II i al. Armii Krajowej (obok Mazovii) Najważniejsza zmiana polega na poszerzeniu ul. Wyszogrodzkiej. Kierowcy dojeżdżający dziś do Podolszyc mają do dyspozycji jeden pas do skrętu w prawo, jeden lewokskręt, jeden pas do jazdy na wprost w kierunku Imielnicy oraz jeden łączony: do jazdy prosto i skrętu w lewo. Bardzo często ten ostatni nie spełnia swojej roli i kierowcy jadący do Mazovii szybko blokują ruch tym, którzy chcieliby jechać prosto. Zmieni się też ul. Wyszogrodzka pod Mazowią. Dojeżdżający do tego miejsca kierowcy będą mieli jeszcze prawy pas do jazdy na wprost (dziś jest on tylko prawoskrętem i pozostaje niewykorzystany). Bardzo przebudowana zostania al. Jana Pawła II. Na pewnym odcinku będzie drogą sześciopasmową, rozdzieloną wyspą (z barierkami, które uniemożliwią pieszym przebieganie). Dwupasmowa droga poprowadzi od skrzyżowania z ul. Wyszogrodzką do skrzyżowania z ul. Czwartaków, które zostanie przebudowane i będzie rondem. Dal wyjeżdżających z al. Jana Pawła będą cztery pasy: dwa lewoskręty i dwa do jazdy prosto. Z jednego z tych ostatnich będzie można też skręcać w prawo. Zmieni się też al. Armii Krajowej, będzie miała dwa zamiast jednego pasa do jazdy na wprost, właśnie w dwupasmową już al. Jana Pawła II. Pod McDonald'sem zaś przybędzie pas do bezkolizyjnego włączenia się do ruchu w ul. Wyszogrodzką w kierunku do centrum. Na ul. Wyszogrodzkiej (między Mazovią, a Auchan) pojawi się też nawrotka dla tych, którzy opuszczą Agatę czy PERN, a będą chcieli zawrócić do Imielnicy. Dzięki temu nie zablokują lewoskrętu z ul. Wyszogrodzkiej w al. Jana Pawła.
9 z 9
Przebudowa skrzyżowanie ul. Wyszogrodzkiej z al. Armii Krajowej i Jana Pawła II (obok Wisły)
Skrzyżowanie ul. Wyszogrodzkiej z al. Armii Krajowej i Jana Pawła II (obok Wisły) Drogowcy zbudują tu nowe lewoskręty. Po przebudowie kierowcy skręcający w lewo na Zielony Jar w al. Armii Krajowej i w al. Jana Pawła II na Podolszyce Południe będą mieli do dyspozycji po dwa pasy. Samochody opuszczające al. Jana Pawła II pojadą czterema, a nie jak dotychczas - trzema pasami ruchu. Przybędzie bowiem jeden dodatkowy pas do jazdy prosto. Nowością będzie nawrotka dla tych, którzy przyjadą ul. Wyszogrodzką z centrum i będą chcieli zawrócić do Agaty lub biurowca PERN-u. Pod tzw. szafą drogowcy zbudują jeszcze zatoczkę do ważenia samochodów ciężarowych. Zmieni się pobliskie skrzyżowanie al. Armii Krajowej z ul. Batalionu "Parasol" i Sikorskiego (obok Panoramy), powstanie w tym miejscu rondo. Podobnie jak po drugiej stronie ul. Wyszogrodzkiej: rondo drogowcy zbudują na obydwóch skrzyżowaniach al. Jana Pawła i ul. Czwartaków.
Wszystkie komentarze