Sam termin „klimat" ma dwojakie znaczenie. Przypomnijmy za internetowym Słownikiem języka polskiego PWN: „1. charakterystyczny dla danego obszaru zespół zjawisk i procesów atmosferycznych; 2. nastrój jakiegoś miejsca, środowiska, utworu itp.".
Klimat, w tym pierwszym znaczeniu, jest dla nas wszystkich coraz bardziej ważny, bo po prostu psuje się w zawrotnym tempie, a to jest groźne dla jakości naszego życia, zdrowia, w końcu może doprowadzić do unicestwienia gatunku homo sapiens. Już nie tylko naukowcy ze swoich hermetycznych laboratoriów, nie tylko organizacje ekologiczne, ale my, zwykli ludzie, coraz częściej zwracamy na to uwagę i domagamy się więcej i więcej zieleni. Tych naturalnych fabryk tlenu, zacieniaczy, ochładzaczy w upalne dni, ocieplaczy w srogie zimy, naturalnych zapór przed wiatrami. Nie chcemy betonu, chcemy drzew! Pośród nich czujemy się najlepiej.
Gdzie w Płocku lub jego okolicach, ale również na całym Mazowszu, czujecie się naprawdę dobrze pośród przyrody? Przesyłajcie swoje propozycje takich miejsc. Może to wasze zielone osiedle? Park? Aleja? Może takim przyjaznym miejscem są ogródki działkowe czy jakiś ukochany las? Albo wspólnie z sąsiadami wysiana łąka kwietna, jakiś skwer? Nie, tym razem nie będziemy psioczyć, że wszędzie beton i asfalt, że stare drzewa padły pod naporem pił. Wskażcie te miejsca, dzikie lub urządzone, które powinny być wzorem do prowadzenia „zielonej polityki" naszych samorządów.
Oczekujemy nie tylko na adresy waszych ukochanych miejsc z klimatem, ale i uzasadnień, a nawet zdjęć. Z tych waszych propozycji stworzymy listy plebiscytowe. Dwie – oddzielnie dla miasta, oddzielenie dla regionu.
Sam plebiscyt wystartuje 13 maja. Do 29 maja będziecie głosować na te miejsca, które uznacie za najbardziej „klimatyczne". Wyniki ogłosimy 3 czerwca, a na 14 czerwca zaplanowana jest uroczysta gala z udziałem prezydentów miast, marszałków województw, dziennikarek i dziennikarzy „Gazety Wyborczej".
Uwaga – start! Zgłaszajcie!
Materiał promocyjny partnera
Materiał promocyjny partnera
Materiał promocyjny partnera
Wszystkie komentarze