Przypomnijmy: w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I i II stopnia dzieci i młodzież uczą się w tzw. trybie łączonym (przedmioty ogólnokształcące i artystyczne), a w Państwowej (tylko przedmioty artystyczne) - w popołudniowym.
Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Do szkół I stopnia przyjmowani są kandydaci bez przygotowania muzycznego. Obowiązuje „badanie przydatności”, czyli sprawdzanie uzdolnień i predyspozycji do nauki gry na określonym instrumencie. Do wyboru są: fortepian, organy, akordeon, gitara, skrzypce, altówka, wiolonczela, kontrabas, flet, obój, klarnet, fagot, waltornia (róg), trąbka, puzon i perkusja.

Natomiast do obydwu szkół II stopnia uczniowie są przyjmowani na podstawie egzaminu wstępnego. Warto dodać, że od nowego roku szkolnego PSM II stopnia zaproponuje naukę na specjalnościach jazzowych: wokalistyka jazzowa, saksofon jazzowy, fortepian jazzowy, gitara jazzowa, gitara basowa.

Zapisy do OSM i PSM – tylko do 10 maja, czyli do poniedziałku. Więcej informacji na psmplock.pl/rekrutacja i muzycznaplock.pl/rekrutacja.

Gra orkiestra symfoniczna płockich szkół muzycznych
Gra orkiestra symfoniczna płockich szkół muzycznych  PSM

Piszą nauczyciele z ul. Kolegialnej: „W naszych szkołach, z natury rzeczy, kładziemy duży nacisk na bezpośredni, indywidualny kontakt ucznia i nauczyciela - wymaga tego chociażby nauka gry na instrumencie, rozwijająca indywidualne zdolności dziecka. Małe liczebnie klasy pozwalają także nauczycielom przedmiotów ogólnych - w przypadku Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej - na lepsze poznanie uczniów i ich problemów i potrzeb. Dzięki takiemu podejściu nasza społeczność szkolna nie jest jednolitą masą, a wspólnotą indywidualistów - uczennic i uczniów, którzy rozwijają swoje talenty i nie są w tym anonimowi. Nasi uczniowie, pod okiem świetnych pedagogów, osiągają znakomite wyniki w nauce, potwierdzane uzyskiwanymi stypendiami i nagrodami. I OSM i PSM szczycą się również wieloma sukcesami artystycznymi osiąganymi przez uczniów. Czas pandemii nie wpłynął na obniżenie artystycznej aktywności młodych adeptów muzyki - przeciwnie, zaczęli udzielać się bardziej w konkursach międzynarodowych, które stały się dostępniejsze”.

icon/Bell Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.
Więcej
    Komentarze
    Zaloguj się
    Chcesz dołączyć do dyskusji? Zostań naszym prenumeratorem