Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Goście konferencji będą mogli obejrzeć w Małachowiance wystawę „Nadwiślańskie miasta” Piotra Rembielińskiego. Cykl powstał z myślą o Roku Rzeki Wisły.

– Portrety rzeki z Warszawy, Płocka, Sandomierza, Krakowa prezentują jej różnorodność i piękno – mówi autor. – A także to, jak Wisła dodaje urody każdemu z tych miast, zawsze bowiem wkomponowuję rzekę w miejską architekturę.

Piotr RembielińskiPiotr Rembieliński 

Piotr Rembieliński (ur. w 1956 r.) pochodzi z Warszawy, skończył architekturę na Politechnice Warszawskiej. Z wyboru jest jednak płocczaninem i malarzem, rysownikiem i grafikiem. Jego ulubioną tematyką jest pejzaż miejski. Jest autorem kilkuset obrazów olejnych, akwareli i rysunków. Wystawiał w kraju i za granicą, m.in. na Targach Sztuki MUBA w Bazylei, Kanadyjskiej Wystawie Narodowej w Toronto, w galeriach: Stara Kordegarda w Warszawie, Ars Polona w Dusseldorfie, Hamilton w Chicago, Cottham Gallery oraz Prahran Gallery w Melbourne. Jego prace znajdują się w wielu kolekcjach prywatnych w kraju i za granicą.

I jeszcze ciekawostka. Piotr Rembieliński jest potomkiem – choć nie w prostej linii – Rajmunda Rembielińskiego, XIX-wiecznego prefekta departamentu płockiego, reformatora i założyciela naszego teatru.

Przypomnijmy, że konferencja w Małachowiance rozpoczyna się o godz. 9. Odbędą się dwa panele: „Wisła dzika czy żeglowna?” i „Potencjał Wisły – jak go wykorzystać?”.

Mnóstwo informacji o konferencji: w naszym serwisie specjalnym

Rejestracja i program: pm-plock.evenea.pl

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi

Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich. Zrezygnować możesz w każdej chwili.