Dosta貫m pod choink bluz znanej marki sportowej - opowiada nasz czytelnik. - Przymierzy貫m i wsp鏊nie z 穎n doszli鄉y do wniosku, 瞠 jednak j wymienimy. 皋na stwierdzi豉, 瞠 nie b璠zie 瘸dnego problemu, bo w sklepie zapewnili j, 瞠 jest na to 10 dni. Niestety, przeliczy豉 si, dzi obydwoje czujemy si oszukani...
Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Bluza została kupiona 22 grudnia w jednym ze sklepów w galerii Mazovia. Pan Arek z żoną przyszli ją wymienić 31 grudnia. Czyli – jak podkreśla czytelnik – jeszcze przed deklarowanym przez sprzedawczynię czasem.

Okazało się jednak, że zamiana na coś innego nie dojdzie do skutku.

W sklepie pokazali im wymownym gestem kartkę z napisem głoszącym, że wymiana może nastąpić tylko do 30 grudnia. Co z tego, że obok była informacja o terminie 10-dniowym.

– Żona utrzymuje, że kiedy kupowała bluzę, tej kartki nie widziała – twierdzi pan Arek. – Powtarza, że na jej pytanie, poinformowano o możliwości wymiany w ciągu 10 dni i ani słowem nikt się nie zająknął o 30 grudnia. Nie mam powodu, żeby temu nie wierzyć. Przecież, gdyby taka informacja padła, przyszlibyśmy dzień wcześniej, żaden to dla nas problem.

Właścicielka sklepu się jednak uparła, przekonywała, że sprzedawczynie powiadamiały o skróconym czasie wymiany, nie było z nią praktycznie żadnej rozmowy. – To dziwne, bo przecież nie chcieliśmy zwrotu pieniędzy. I tak byśmy je w tym sklepie zostawili. Zszokowało nas też zachowanie właścicielki, która próbowała nam wmówić że – co jest nieprawdą – podobnie postępują inne sklepy.

Co ciekawe, nie był to jedyny taki przypadek w tym sklepie. Również w sylwestra i w tym samym czasie w sklepie pojawił się pan Krzysztof z narzeczoną. Jemu też dziewczyna kupiła bluzę na gwiazdkę – dokładnie w wigilię, 24 grudnia. Ona z kolei miała usłyszeć od sprzedawczyni, że ewentualnej wymiany można dokonać do końcu roku.

– Ta bluza byłaby w porządku, ale ma za krótkie rękawy – opowiada pan Krzysztof (numer telefonu zostawił w sklepie panu Arkowi na wypadek, gdyby sprawa miała mieć ciąg dalszy). – Chcieliśmy ją tylko wymienić na większą lub na coś innego, nawet z dopłatą z naszej strony. Ale też usłyszeliśmy, że sklep w ostatnim dniu roku towarów już nie wymienia. A ta kartka z 30 grudnia? Narzeczona twierdzi, że w wigilię też jej tam nie widziała! Zaczęliśmy się zastanawiać, czy nie została wydrukowana później. Mieszkamy za granicą, w kraju bywamy trzy-cztery razy w roku, więc nic więcej z tym już pewnie robił nie będę.

Dyrektor płockiej delegatury Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej Tomasz Iwanowski nie pozostawia złudzeń: faktycznie, klienci są tu na straconej pozycji.

– Zwrot towaru czy jego zamiana to tylko i wyłącznie dobra wola sprzedawcy, żaden przepis tego nie reguluje – mówi „Wyborczej”. – No chyba że nastąpiła niezgodność towaru z umową, bo był na przykład wadliwy. Jednak w opisanych sytuacjach trudno by nam było nawet podjąć mediacje, bo z jednej strony klienci mówią o obietnicy złożonej przez sprzedawców, z drugiej sklep twierdzi, że informował o skróconym czasie przysługującej wymiany. Słowo przeciw słowu, a nie ma sposobu, żeby stwierdzić, jak było naprawdę. Jedno jest pewne – jeśli była umowa między stronami, powinna zostać dotrzymana. To jest kwestia wiarygodności sklepu.

– Czujemy się oszukani – twierdzą zgodnie nasi czytelnicy. A pan Krzysztof dodaje stanowczo: – Ten sklep będę omijał szerokim łukiem. Moja noga więcej tam nie postanie!

A może i Was spotkała ostatnio podobna sytuacja? Dajcie nam znać – listy@plock.agora.pl.

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi 
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.
Wi璚ej
    Komentarze
    Zaloguj si
    Chcesz do陰czy do dyskusji? Zosta naszym prenumeratorem
    Niestety ale mowa tu o Galerii Mazovia, nale篡 dok豉dniej sprawdza informacje i wiarygodno嗆 nim si kogo oczerni !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    ju ocenia貫(a)
    0
    0
    Pan Arek ma chyba problem z orientacj gdzie robi zakupy. Nie potrafi odr騜ni Wis造 od innej p這ckiej galerii. Niech lepiej sprostuje swoj wypowied.
    @harry0044 A po czym twierdzisz 瞠 to Wis豉? Nie podano nazwy sklepu a klient chyba wie gdzie kupi i gdzie poszed wymieni.
    ju ocenia貫(a)
    0
    0